Monday, June 10, 2024

السلام في الأفق - 75 عاماً بعد الحرب العالمية الثانية في الشرق الأوسط (162)

 

(English Version)

(Japanese Version)

 

(محتويات)

 

الفصل السادس: أنساب الإرهاب الإسلامي (17)

 

166 التوحيد يميز بوضوح بين الحليف والعدو (5/6)

 

بدأت حرب العراق في ظرف مختلف تماما وانتهت بنتيجة مختلفة. لم يتم العثور على أسلحة الدمار الشامل التي اعتبرتها الولايات المتحدة سبب حرب العراق. كما لم يتم العثور على أدلة على العلاقة بين إدارة صدام حسين والقاعدة. في حرب الخليج عام 1991 ، كان ذلك مبررًا لتحرير الكويت. لكن في حرب العراق عام 2003 ، لم تستطع الولايات المتحدة أن تجد إجابة عن كيفية تبرير الحرب

 

أصرت الولايات المتحدة على أن الديمقراطية تأسست بعد حرب العراق نتيجة سقوط نظام صدام حسين. لكن بعد انهيار نظام صدام حسين ، فُتح صندوق باندورا في العراق. بعد ثلاث سنوات ، أُعدم صدام حسين بعد محاكمة علنية ، لكن العراق لا يزال يواصل صراعًا سياسيًا قلب فيه السنة والشيعة الطاولة. استفاد تنظيم الدولة الإسلامية في العراق وسوريا (أو الشام) (اختصار داعش) من هذه الظروف. أعلن أبو بكر البغدادي الحسيني القريشي نفسه بولاية الدولة الإسلامية (داعش) واستبداد المنطقة

 

(يتبع ----)

 

 

Areha Kazuya

(من مواطن عادي في السحابة)

Friday, June 7, 2024

The Peace on The Horizon - 75 Years after The World War 2 in the Middle East (165)

 

(Japanese Version)

(Arabic Version)

 

(contents)

 

Chapter 6: Genealogy of Islamic terrorism (20)

 

165 Monotheism sharply distinguishes ally and enemy (4/6)


In case of Islam, fundamentalism, so-called Sarafism asks believers to return to the spirit of early era of Prophet Muhammad. Fundamentalists are not trying to adopt the doctrine and organization to modern society.

 

Why such an anachronism is justified? The answer might be found in the fact that the origin of Islam. Islam was born in the 14th century when the world trade system had already been well established. Fundamentalists preach that they can return to those days of seven centuries ago. Christianity also has fundamentalism. The name of fundamentalism was originally mentioned in official bulletin of the Evangelical. But Christianity started two thousand years ago when it was the era of agricultural society and serfdom, Therefore, it is impossible to return to that era and to copy everything in life. It is possible only to follow the wisdom of Christ. On the other hand, Islamic fundamentalists seriously think about to return to the way of life in good old day.

 

Fundamentalists are impatient to realize their ideal life. As a result, they are disliked not only by their enemy but also by the ordinary citizens. They force citizens to obey them once they hold the power. Those who do not obey them are eliminated by force as heretic or apostate. Fundamentalists recruit radical youth who was sympathized or inspired by their faith. They bring up him as a terrorist and a suicide bomber. When he performed his job, he was set up as a martyr. The ordinary citizens who are unable to oppose against fundamentalism endure and wait for the storm to pass.

 

(To be continued ----)

 

 

Areha Kazuya

(From an ordinary citizen in the cloud)

السلام في الأفق - 75 عاماً بعد الحرب العالمية الثانية في الشرق الأوسط (165)

 

(English Version)

(Japanese Version)

 

(محتويات)

 

الفصل السادس: أنساب الإرهاب الإسلامي (20)

 

165 التوحيد يميز بوضوح بين الحليف والعدو (4/6)

 

في حالة الإسلام ، فإن الأصولية ، ما يسمى بالسرفية تطلب من المؤمنين العودة إلى روح العصر المبكر للنبي محمد. لا يحاول الأصوليون تبني العقيدة والتنظيم في المجتمع الحديث

 

لماذا هذه المفارقة التاريخية مبررة؟ قد يكون الجواب في حقيقة أن أصل الإسلام. وُلد الإسلام في القرن الرابع عشر عندما كان نظام التجارة العالمي قد ترسخ بالفعل. يدعو الأصوليون إلى أنه يمكنهم العودة إلى تلك الأيام التي كانت قبل سبعة قرون. المسيحية لديها أصولية أيضًا. ورد اسم الأصولية في الأصل في الجريدة الرسمية للإنجيلية. لكن المسيحية بدأت قبل ألفي عام عندما كان عصر المجتمع الزراعي والقنانة ، لذلك من المستحيل العودة إلى تلك الحقبة ونسخ كل شيء في الحياة. من الممكن فقط إتباع حكمة المسيح. من ناحية أخرى ، يفكر الأصوليون الإسلاميون بجدية في العودة إلى أسلوب الحياة في يوم زمان

 

الأصوليون نفد صبرهم لتحقيق حياتهم المثالية. نتيجة لذلك ، لا يكرههم عدوهم فحسب ، بل المواطنين العاديين أيضًا. إنهم يجبرون المواطنين على طاعتهم بمجرد أن يمسكوا بالسلطة. أولئك الذين لا يطيعونهم يتم القضاء عليهم بالقوة كزنادقة أو مرتدين. يقوم الأصوليون بتجنيد الشباب الراديكالي المتعاطف أو المستوحى من عقيدتهم. لقد طرحوه على أنه إرهابي وانتحاري. عندما أدى وظيفته اعتبر شهيداً. المواطنون العاديون غير القادرين على مقاومة الأصولية يتحملون وينتظرون مرور العاصفة

 

(يتبع ----)

 

 

Areha Kazuya

(من مواطن عادي في السحابة)

Wednesday, June 5, 2024

السلام في الأفق - 75 عاماً بعد الحرب العالمية الثانية في الشرق الأوسط (164)

 

(English Version)

(Japanese Version)

 

(محتويات)

 

الفصل السادس: أنساب الإرهاب الإسلامي (19)

 

164 التوحيد يميز بوضوح بين الحليف والعدو (3/6)

 


ثلاث مراحل لمواجهة الإسلام تعني ؛ (1) المواجهة الوثنية بين الإسلام والمسيحية و / أو اليهودية ، (2) المواجهة الطائفية بين الشيعة والسوني ، (3) المواجهة الهرطقية بين العلمانية الحديثة والأصولية (السرفية)

 

مثال المواجهات الوثنية كانت الحروب بين إسرائيل والدول العربية ، أو الهجمات الإرهابية ضد الولايات المتحدة من قبل القاعدة مثل هجمات سبتمبر 911 وغيرها من الهجمات الإرهابية في أماكن مختلفة من العالم. يمكن أيضًا اعتبار الحرب الأفغانية ضد الاتحاد السوفيتي نوعًا من المواجهة الوثنية مثل التوحيد مقابل الإلحاد. كانت الحرب العراقية الإيرانية مواجهة طائفية نموذجية بين الشيعة والسنة

 

المواجهة الهرطقية داخل الطوائف نفسها هي المواجهة بين العلمانية الإسلامية الحديثة والأصولية الإسلامية (السرفية). هذه مشكلة معقدة بعض الشيء لأن كل طرف يصر على أنه هو نفسه أرثوذكسي ويدين المعارضين بالزندقة أو المرتدين. يؤكدون أنهم أتباع تعاليم النبي محمد الصحيحة. إنهم يصرون على شرعيتهم. لم يتنازلوا مطلقا

 

كان للمجتمع المسيحي في العصور الوسطى أيضًا مواجهة هرطقة ، أي مواجهة بين الكاثوليكية والبروتستانتية. لكن المجتمع المسيحي تغلب على المواجهة ويتعايش دون انتهاك للآخرين في الوقت الحاضر. لماذا لا يستطيع الإسلام تجاوز هذه المواجهة؟

 

(يتبع ----)

 

 

Areha Kazuya

(من مواطن عادي في السحابة)

The Peace on The Horizon - 75 Years after The World War 2 in the Middle East (164)

 

(Japanese Version)

(Arabic Version)

 

(contents)

 

Chapter 6: Genealogy of Islamic terrorism (19)

 

164 Monotheism sharply distinguishes ally and enemy (3/6)


Three phases of confrontation of Islam mean; (1) the pagan confrontation between Islam vs Christianity and/or Judaism, (2) sectarian confrontation between Shiite vs Suuni, and (3) heretical confrontation between modern secularism vs fundamentalism (Sarafism).

 

The example of pagan confrontations were the wars between Israel and the Arab countries, or terrorist attacks against the United States by Al Qaeda such as September 911 attacks and other terrorist attacks in various places of the world. The Afghan war against the USSR could also deemed to be a kind of pagan confrontation as monotheism versus atheism. Iran-Iraq War was a typical sectarian confrontation between Shiite vs. Sunni.

 

The heretical confrontation within the same sects is the confrontation between modern Islamic secularism and Islamic fundamentalism (Sarafism). This has a little bit complicated problem because each side insists that they themselves are orthodox and condemned opponents as heretic or apostates. They assert that they are the followers of the correct teachings of Prophet Muhammad. They insist their own legitimacy. They never compromise at all.

 

Medieval Christian society also had heretical confrontation i.e. confrontation between Catholic vs Protestant. But Christian society overcame the confrontation and coexists with no violation to others nowadays. Why Islam cannot overcome this confrontation?

 

(To be continued ----)

 

 

Areha Kazuya

(From an ordinary citizen in the cloud)

Monday, June 3, 2024

The Peace on The Horizon - 75 Years after The World War 2 in the Middle East (163)

 

(Japanese Version)

(Arabic Version)

 

(contents)

 

Chapter 6: Genealogy of Islamic terrorism (18)

 

163 Monotheism sharply distinguishes ally and enemy (2/6)


 Such fanatic reactions are inherent to monotheism. Buddhism, polytheism like ancient Greek and Shintoism in Japan initiate that justice or injustice and God or the Devil are coexisting in one’s own minds. Although there is a struggle between the enemy and the ally in the world, it is not a confrontation of justice and injustice and a fight between the agents of God and Devil.

 

In a monotheistic way of thinking which distinguish ally or enemy by means of justice or injustice and God (Allah) or the Devil, there would be three cases to classify the ally or the enemy. One is a confrontation with a different religion (pagan confrontation), the second one is a confrontation with the difference of sects (sectarian confrontation), and the third one is the confrontation with the orthodox faction and the heretical faction in the same sect (heretical confrontation). Terrorism would take place in each confrontation.

 

(To be continued ----)

 

 

Areha Kazuya

(From an ordinary citizen in the cloud)

السلام في الأفق - 75 عاماً بعد الحرب العالمية الثانية في الشرق الأوسط (163)

 

(English Version)

(Japanese Version)

 

(محتويات)

 

الفصل السادس: أنساب الإرهاب الإسلامي (18)

 

163 التوحيد يميز بوضوح بين الحليف والعدو (2/6)

 

 

ردود الفعل المتعصبة هذه متأصلة في التوحيد. البوذية ، والشرك بالآلهة مثل الإغريقية القديمة والشنتوية في اليابان يبادر إلى أن العدالة أو الظلم والله أو الشيطان يتعايشان في عقول المرء على الرغم من وجود صراع بين العدو والحليف في العالم ، إلا أنه ليس مواجهة عدالة وظلم وقتال بين عملاء الله والشيطان

 

في تفكير توحيدي يميز الحليف أو العدو بالعدل أو الظلم والله أو الشيطان ، تكون هناك ثلاث حالات لتصنيف الحليف أو العدو. الأول مواجهة مع ديانة مختلفة (مواجهة وثنية) ، والثاني مواجهة مع اختلاف الطوائف (مواجهة طائفية) ، والثالث مواجهة الفصيل الأرثوذكسي والفصيل الهرطقي في نفس الطائفة (هرطقي). مواجهة). الإرهاب سوف يحدث في كل مواجهة

 

(يتبع ----)

 

 

Areha Kazuya

(من مواطن عادي في السحابة)

(SF novel) East of Nakba (55)

  (Japanese Version)   Part I. Israel bombs a nuclear plant in Iran (52)   Chapter 19 Wandering three little birds (1) In case of ‘E...